Kino Pregled

Kino Pregled: Blade Runner 2049

MV5BNzA1Njg4NzYxOV5BMl5BanBnXkFtZTgwODk5NjU3MzI@._V1_SY1000_CR0,0,674,1000_AL_

Sf, triler/2017./SAD

REŽIJA: Denis Villeneuve

SCENARIJ: Hampton Fancher, Michael Green

ULOGE: Ryan Gosling, Harrison Ford, Ana de Armas, Jared Leto, Sylvia Hoeks, Robin Wright…

TRAJANJE: 163 minute

SINOPSIS

Mladi Istrebljivač kreće u potragu za starim kolegom Rickom Deckardom, koji je u posljednjih 30 godina nestao bez traga. Tajna koju otkriva prijeti uništenju svijeta kakvog poznaju u 2049. godini. 

Čistokrvni sf noir u svom formatu, melankolična, sumorna elegija u svom karakteru, te egzistencijalističko promišljanje o identitetu u svojoj tematici, Blade Runner 2049 nastavak je koji nije nužno bio potreban, ali je zaslužio svoje mjesto uz bok kultnom prethodniku.

Pretprodukcijski put nastavka kultnog filma poput Blade Runnera bio je turbulentan i neizvjestan, što nije nužno bila razočaravajuća vijest. Iako postoje čak 3 knjiška nastavka Dickova originala “Sanjaju li androidi električne ovce”, koje je nakon njegove smrti napisao prijatelj K.W. Jeter, filmska adaptacija nije vapila za nastavkom priče. No, kako je jedan od modernih trendova resuscitacija popularnih klasika i zarada na nostalgičnoj moći kojom obiluju, odluka Ridleya Scotta o definitivnom snimanju nastavka bila je sve samo ne šokantna. Srećom, nismo dobili novog Prometheusa ni Alien:Covenant, jer je redateljsku palicu preuzeo Denis Villeneuve, jedan od najperspektivnijih redatelja moderne produkcije. Sve ostalo rezultiralo je onim sada viđenim.

Unutar impozantnih 163 minuta trajanja pratimo priču usamljenog Istrebljivača čija potraga za istinom o vlastitom identitetu kroji kristalno jasni noir, čak i čišći u svojoj formi od originala. Neonsko blještavilo distopijskog Los Angelesa ovaj put ne dominira, već se upoznajemo sa marginaliziranim dijelovima cyberpunk budućnosti – farmama, ilegalnim deponijima i izrabljivačima djece, pustinjskim prašinama i klaustrofobičnim palačama. Kinematografija Richarda Deakinsa vješto gradi vizualni identitet filma, te stvara intenzivne scene poput konačnog obračuna, zanimljivog replikantsko-hologramskog seksa u troje i plesa sjena na licima dvojice Istrebljivača tijeom borbe.

Worldbuilding koji kreira Fancher, uz Greenovu pomoć, Villeneuve upotpunjuje kadrovima vrijednima gledanja na velikom ekranu, a Zimmer zakucava glazbenom pozadinom koja niti treba, niti pokušava nadmašiti Vangelisov original.

MV5BZDU0NGVjM2EtMDBmMS00MWI4LThmYjMtOTM3ZWQ5MThhMWNhXkEyXkFqcGdeQXVyNzg2ODI2OTU@._V1_SX1777_CR0,0,1777,735_AL_

Photo by Stephen Vaughan – © 2017 Alcon Entertainment, LLC. All Rights Reserved.

Filozofska, egzistencijalistička pitanja koja je postavljao prvi Blade Runner sada su ekstrapolirana na svaki vid humanoida, te se dodatno poigrava uništenim ekosustavom,  genetičkom manipulacijom, potencijalnim evolucijskim “čudima” kao i usijanom političko-društvenom situacijom. Jedno od sočnijih pitanja koje ostaje nakon Director’s Cut i Final Cut (je li i sam Deckard replikant) ostaje namjerno neodgovoreno u sceni sa Deckardom i Wallaceom. Sam film je koncipiran kao tvrdokorni “private dick” noir kroz koji se proteže glavna misterija, te je svaki specifičniji navod radnje potencijalni spoiler. Marketing je uvjetovao otkrivanje Fordove uloge u trećem činu filma, što je također velika šteta. No, to ti je Hollywood.

Villeneuveov senzibilitet za individualnu patnju i očajničko traganje za identitetom i ljudskošću ne bi bilo ostvarivo bez izuzetno dobre glumačke postave. Gosling radi ono što mu ide najbolje, a to je tugaljivo i sjetno promatranje uz malo izgovorenih riječi, što je imao prilike prezentirati u Driveu. Iako zvuči kao cinizam, upravo takav pristup bio je neophodan kako bi K postao tragičan junak ove priče. Uvjerljiv je i kao vješt borac, što ponajviše dolazi do izražaja u konačnom obračunu.

Ana de Armas nije glumačka veličina, vidljivo još u El Internadu, tv horor misteriji, no njena mainstream namjena je ona djevojke slatkog lica koja pruža utjehu glavnom liku. Kada ne glumi nimfomansku silovateljicu s Elektrinim kompleksom, typecastana je kao eye candy. U ovom filmu ide korak dalje i upotpunjuje Goslingovu melankoliju vlastitom “nježnošću”.

MV5BMTA0MzA5MjU4ODFeQTJeQWpwZ15BbWU4MDYzOTI2NjMy._V1_SX1500_CR0,0,1500,999_AL_

Photo by Stephen Vaughan – © 2017 Alcon Entertainment, LLC. All Rights Reserved.

 

Robin Wright i Sylvia Hoeks dva su jaka, ženska lika, prva s autoritetom koji pada pod teretom sumornosti i usamljenosti, a druga sa kompetitivnom željom koja biva sve jača kako film odmiče. Jared Leto još jednom dokazuje kako mu izvrsno leže mračne, jezive uloge, jer njegov Niander Wallace zrcalni je prikaz modernog zla – filozofski mračno, fokusirano i ono s mesijanskim kompleksom. Minutaža mu je pak, nepravedno mala, što je pogotova šteta s obzirom na (pre)dugo trajanje filma. Deckardov lik bi, kako sam već naveo, bio mnogo efektniji da je ostao potpuno iznenađenje. Ford se sad već ufurao u ulogu ostarjelog i čangrizavog junaka, tako da po tom pitanju ne nudi ništa novo. Likovi koji ga okružuju su mnogo bitniji.

Blade Runner 2049 nije nastavak koji će nužno oduševiti tvrdokorne ljubitelje originala, jer namjerno ne stavlja naglasak na cyberpunk i vizualnu dinamičnost prethodnika. Villeneuve daje svoj pečat, koji je iz njegovih prethodnih uradaka (pogotovo Incendies) jasno definiran kao izrazito mračan i depresivan, na trenutke defetističan. Ne može se ipak osporiti kvaliteta ovog uratka, bez obzira što mislim kako nije bio nužan. Također, sama priroda kraja sugerira nastavak mnogo više no što je to radio original, ali ga smatram nepotrebnim. Poanta je sasvim jasna.

Rečeno je kako će ovo biti jedina verzija filma, u kontrastu s osam, koliko je imao prvi. Zamislite samo Goslingovu naraciju u ovakvom uratku.

Film igra u našim kinima od četvrtka i apsolutan je užitak na velikom ekranu. Pripremite se na trosatno iskustvo, vrlo vjerojatno i s pauzom usred projekcije, sada već standardnom za 140+ filmove u multipleksima. Iako je mogao biti kraći za pola sata, i ovako je vrijedan svake minute.

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s