Specijal

Natječaj za najbolju recenziju “Matej Lovrić” na portalu FAK.hr 2015

Postoje raznorazni filmski forumi i blogovi na kojima pojedinci komentiraju filmove koje su imali prilike pogledati. I dok su jedni škrti na riječima pa njihovi komentari često izgledaju nešto poput “ovaj film je zakon” ili “ovaj film je smeće”, drugi su pak izrazito riječiti i spremni su napisati odlomke i odlomke kako bi pohvalili ili popljuvali neki film, a da pri tome ta njihova pohvala ili pokuda ima “neku težinu”. Ako i vi spadate među ove potonje, zašto ne biste to svoje piskaranje pokušali iskoristiti za osvajanje vrijednih nagrada koje Vam nudi ekipa sa filmskog portala FAK.hr! Naime ekipa sa FAKa je već po treći puta organizirala Natječaj za najbolju recenziju ‘Matej Lovrić’ koji se zadnje tri godine održava u čast njihovog prerano preminuloga prijatelja, kolege i suosnivača FAK-a Mateja Lovrića. Ovogodišnji natječaj se održava u razdoblju od 1. do 30. lipnja pod sloganom “gledajte, pišite, čitajte i idite besplatno u kino cijele godine”, a pozvani su svi ljubitelji filmova i pisanja, svi potencijalni budući recenzenti, kritičari i novinari, te svi pojedinci koji svoje misli i dojmove vole bilježiti na papir (ili forume). Natječaj dakle već traje 14 dana, ali još uvijek imate vremena poslati svoju recenziju. No prije toga, evo nekoliko detalja o samom natječaju, tj. o sponzorima, nagradama i žiriju kojega čeka težak zadatak da pročita sve te silne recenzije i u konačnici proglasi pobjednike.

Ove su godine u cipele glavnih sponzora uskočili Cineplexx, filmska web-stranica Cinephilia & Beyond te ThemeBags, koji su se pobrinuli da se vrijedni natjecatelji i budući Rogeri Eberti ne bore samo za čast i prestiž titule pobjednika. Kome će, pak, nagrade pripasti udruženim snagama odlučit će FAK-ov žiri pojačan četveročlanim Glavnim žirijem u sastavu Marka Njegića – filmski kritičar koji piše za Slobodnu Dalmaciju, Franje Janeša – književnik, profesor njemačkog jezika i veliki filmski entuzijast, Lane Pukanić – urednica odličnog i sve popularnijeg portala Muf, i Borisa Fraimana – osnivač fenomenalne filmske web-stranice Cinephilia & Beyond. Nakon što FAK-ov žiri odredi deset finalista, sudbinu pobjednika prepuštamo u pouzdane ruke ovogodišnjega Glavnog žirija.

Što se tiče pravila natječaja, ukratko ću vam samo reći da pravo sudjelovanja imaju svi pojedinci koji se pisanjem ne bave profesionalno, da tekstovi ne moraju biti isključivo recenzije filmova (slobodno pišite o serijama, animiranim filmovima), da recenzije ne smiju biti kraće od 600 riječi, i da svaki pojedinac na natječaju može sudjelovati samo s jednim tekstom. Sve ostalo što vas zanima možete pronaćmalo niže među najčešćim pitanjima i odgovorima, a ako još nešto nije jasno, slobodno pitajte FAK-ovce u komentarima ili direktno na mail ml.natjecaj@gmail.com. Ovo je ujedno i e-mail adresu na koju ćete im slati svoje radove, zaključno s ponoći, 30. lipnja. Rezultate natječaja će FAK objavit u roku od tjedan dana.

typing

NAGRADE

3. mjesto

[FAK i suradnici] društvena igra MovieManiac (najkraći opis: zabavna filmska verzija Trivial Pursuita)

[FAK] filmski USB od 8GB

[Teatar Exit] 2 ulaznice za predstave Njuške / Crveno / Sutra (ni)je novi dan

————————

2. mjesto

[FAK i suradnici] društvena igra MovieManiac

[FAK] Stanley Kubrick Special Edition 10 Disc Box Set

“Ovaj box set sadrži neke od Kubrickovih najboljih radova, od vizionarske 2001: Odiseje u svemiru, preko nasilne i naširoko proučavane Paklene naranče, jezive adaptacije Isijavanja, hvaljene ratne drame Full Metal Jacket, sve do njegova posljednjeg filma, kontroverznog Oči širom zatvorene. Kao šlag na tortu dobivate i fascinantan dokumentarac Stanley Kubrick: Život u slikama.
(Amazon)

[Teatar Exit] 2 ulaznice za predstavu Kako misliš mene nema?!

————————

1. mjesto

[Cineplexx] godišnja kinoulaznica za sve filmove u Cineplexx kinima u Hrvatskoj

“Besplatno kino? Nemoj je*at?”
Deni Zgonjanin, FAK-ovac

[C&B] Prijevod na engleski i objava recenzije na web-stranici Cinephilia & Beyond

„Najbolja web-stranica za filmske materijale koje nitko drugi na svijetu još nije otkrio!“
Shane Salerno, redatelj Salingera, scenarist nastavka Avatara

[C&B] Life Itself – memoari Rogera Eberta + Life Itself – hvaljeni film snimljen prema knjizi

“Bogat u detaljima, topao i blizak u pristupu, Life Itself daje istovremeno veselu i tužnu počast ikoni filmske kritike.”
(Rotten Tomatoes)

[C&B] Awake in the Dark – 40 godina Ebertovih recenzija, analiza i intervjua

“Kako filmska kritika postaje sve viša marginalizirana, Eberta možemo promatrati kao posljednjeg primjerka vrste – kritičara koji zbilja ima moć utjecati na nacionalnu publiku.”
Gordon Flagg

[C&B] Making Movies – izvrsna knjiga velikog redatelja Sidneyja Lumeta

Making Movies Sidneyja Lumeta fantastično je putovanje kroz cijeli proces stvaranja filma nadgledan s pozicije redatelja.”
Amazon

[ThemeBags] platnena torba filmske tematike po izboru

[Teatar Exit] 2 ulaznice za predstavu Kauboji

————————

Glavni sponzori Natječaja za najbolju recenziju ‘Matej Lovrić’ 2015.

Cineplexx

C&B

LOGO-EXIT-WEB

themeBAGS

————————

Sve što trebate znati o natječaju, a prelijeni ste pitati

Kako bi svi zainteresirani za Natječaj za najbolju recenziju ‘Matej Lovrić’ bili što manje zbunjeni, na jednom smo mjestu skupili i objavili najčešća pitanja s kojima smo se susretali. Ako u tekstu koji slijedi nekim slučajem ne pronađete informaciju koja vam treba, slobodno nam se javite ili u komentarima ispod teksta ili direktno na mail adresu ml.natjecaj@gmail.com.

1. Podsjetite me, što je uopće ovo?
FAK-ov Natječaj za najbolju recenziju ‘Matej Lovrić’ je natječaj za najbolju amatersku filmsku kritiku pokrenut u sjećanje na našeg prijatelja, kolegu i suosnivača FAK-a koji je preminuo u siječnju 2011. godine. Svake godine čitateljima nudimo priliku da se malo potrude, raspišu i pokušaju osvojiti vrijedne nagrade koje smo pripremili uz pomoć naših sponzora.

2. Mogu li sudjelovati iako prvi put čujem za vas i živim u predgrađu Belišća?
U natječaju mogu sudjelovati svi pojedinci na području Hrvatske koji se filmskom kritikom ne bave profesionalno, tj. koji ne pišu za novine, časopise, internetske portale i slično, i koji za svoje pisanje ne bivaju nagrađeni novcem.

3. Komšije, mogu li i ja da učestvujem?
S obzirom da nam je jedna od glavnih nagrada godišnja kinoulaznica za Cineplexx kina u Hrvatskoj, poželjno je da natjecatelji žive negdje u blizini gradova u kojima tu pobjedničku kinoulaznicu mogu redovito koristiti. Ako ste iz Srbije ili Bosne i Hercegovine, a želite sudjelovati, naravno da ste dobrodošli, ali u slučaju vaše pobjede, godišnju kinoulaznicu dobit će netko od drugih natjecatelja tko je može i koristiti. Naravno, ulazite u konkurenciju za sve ostale nagrade.

4. Mogu li vam poslati dva teksta, ne mogu se odlučiti koji je genijalniji?
Svatko može sudjelovati samo s jednom recenzijom. Ako ste baš inspirirani pa ih napišete nekoliko, odaberite tekst s kojim vjerujete da imate najviše šanse. Nemojte nam pokušavati podvaljivati više recenzija na način da na njih potpišete članove vaše obitelji. Ako nam iz Kaštel Lukšića stignu recenzije koje potpisuju Ivanka Butorac, Matija Butorac, Miljenko Butorac i Snježana Butorac-Vargić, osobno ću otputovati u Kaštel Lukšić da testiram ovu kritičarski talentiranu obitelj. Nagrade su vrijedne, istina, ali nisu vrijedne prljave igre.

5. Profesorica mi je rekla da mi je referat o Spielbergu baš dobar bio. Mogu li vam ga poslati na natječaj?
Ideja ‘Matej Lovrić’ natječaja je da ljude motiviramo na gledanje filmova, pisanje, kreativni rad. Voljeli bismo da nam šaljete originalne, svježe napisane tekstove, ne stare referate, dijelove diplomskih radova ili članke s Lidrana iz 2006. godine.

6. Jel’ ok da vam pošaljem tekst kad mi sestra završi s referatom iz biologije, treba joj komp?
U konkurenciju ulaze svi tekstovi koji na naš mail stignu zaključno s ponoći 30. lipnja.

7. Kamo vam uopće šaljem recenziju, niste naglasili nigdje na toj vašoj „stranici“?
Recenzije se šalju na e-mail adresu ml.natjecaj@gmail.com.

8. Jel’ Larin izbor pravi izbor?
Recenzirati se može bilo koji domaći ili strani film, bilo kojeg žanra (da, dokumentarni i animirani također), a ove godine prihvaćamo i osvrte na serije. Recenzent koji odabere Građanina Kanea nije ni u kakvoj prednosti pred onim koji uzme Sharknado. Važno je kako je tekst napisan, a ne o čemu je.

Osim ako je o Povratku u budućnost. Volimo Povratak u budućnost.

9. Napisao sam pola stranice teksta i sad me Krešo zove na bilijar.
Svaki tekst mora biti dužine 600-1200 riječi. Nagrade su solidne, neka bude i trud.

10. Mogu li se na kraju teksta potpisati s “BellaSwan_94″?
Svaki natjecatelj, uz recenziju, mora nam poslati i svoje ime, prezime i otkud nam se javlja. (Prebivalište/boravište, molimo, ne „kuhinja“.)

11. Kako ćete odabrati pobjednike – kao na državnim natječajima ili pošteno?
FAK-ov žiri, sastavljen od naših recenzenata i novinara, odabrat će deset najboljih recenzija, koje će zatim proslijediti u ruke Glavnog žirija. Ove godine pobjednike će odabrati žiri sastavljen od Marka Njegića, kritičara Slobodne Dalmacije, Franje Janeša, književnika, profesora, glazbenika i filmskog entuzijasta, Lane Pukanić, urednice portala Muf, te Borisa Fraimana, osnivača i glavnog urednika odlične web-stranice Cinephilia & Beyond.

12. Hoće li vam opet trebati četrnaest godina da objavite pobjednike?
Rezultati natječaja bit će objavljeni najkasnije sredinom srpnja. (Disclaimer: Nismo rekli koje godine.)

13. Ja bih sudjelovao, ali me strah da će mi se svi rugati zbog „čovijeka“ ili „sumljam“ nakon što mi objavite tekst.
Na FAK-u ćemo objaviti tri nagrađene recenzije. Za sve ostale koje pristignu, a koje također poželimo objaviti, zatražit ćemo dopuštenje autora. Ako se izblamirate u recenziji, nema straha. Rugat će vam se maksimalno dvadesetak članova žirija.

14. Jel’ uredu posrati se pred vrata FAK-ova ureda i fekalijama namazati sve kvake u slučaju da ne nagradite moj tekst?
Ako vaš tekst ne bude izabran, ne ljutite se na naš žiri, ne predbacujte sebi, ne odbacujte pisanje. Gledajte filmove, pišite o njima, a kad vam bude toga dosta, gledajte i pišite još malo. Bit će natječaja i sljedeće godine, vjerujemo s još bogatijim nagradama. A FAK nema svoj ured, tako da… The joke’s on you.

FAK.hr

Oglasi

Komentiraj